AlbaThyment - Wizja - 20140228Stworzenie lokalnej, wielkopolskiej “specjalności” w zakresie medycyny i kosmetyki naturalnej, z korzyścią dla pacjentów i użytkowników, wizerunku Miasta i Regionu oraz rozwoju lokalnej przedsiębiorczości i instytucji badawczych – tak wygląda wizja działania firmy Alba Thyment na najbliższe lata a nawet dziesięciolecia.

Alba Thyment najbardziej znana jest w Polsce i regionie jako producent Argolu® – 100-letniej kompozycji olejków eterycznych o działaniu prozdrowotnym stosowanej jako podstawa leku roślinnego, maści i balsamów do masażu, a także produktów do aromaterapii. W kolejnym wieku swojego istnienia firma chce wprowadzić na rynek innowacyjny produkt zgodny z filozofią „Zdrowie jest piękne”, najchętniej związany też z regionem.

O możliwości realizacji tego pomysłu i różnorodnych scenariuszach, według których mógłby się rozwijać, przedstawiciele Alby rozmawiali z naukowcami 28 lutego w Concordia Design. Spotkanie zainicjował Wydział Działalności Gospodarczej i Rolnictwa Urzędu Miasta Poznania w ramach projektu Wielkopolska Platforma Innowacyjna.

O inicjatywie Miasta dowiedzieliśmy się po tym, jak Alba wygrała w konkursie Poznański Lider Przedsiębiorczości – mówi Łukasz Rychlicki, prezes Alba Thyment – Na początku tego roku przedstawiliśmy pola swoich zainteresowań, a Miasto za pośrednictwem Promotorów Przedsiębiorczości Akademickiej zaprosiło do rozmów zainteresowanych przedstawicieli uczelni. Rodzaj i zakres współpracy może być różny, stąd obecność przedstawicieli m.in. Uniwersytetu Medycznego, Akademii Wychowania Fizycznego, ale też np. Uniwersytetu Artystycznego, czy Instytutu Konfucjusza. Do poznańskiego grona z inicjatywy firmy dołączyli również naukowcy z Bydgoszczy i Warszawy.

Chcielibyśmy przy wsparciu nauki stworzyć nową prozdrowotną specjalność regionu medyczną lub kosmetyczną – wyjaśnia prezes Rychlicki – Zdajemy sobie sprawę z tego, że to praca na wiele lat, ale wydaje nam się, że podejście do biznesu, w którym zysk nie jest naczelną i jedyną wartością, przerodzi się w sukces długofalowy wielu podmiotów – podsumowuje.

O dynamicznym rozwoju działu farmaceutyczno-kosmetycznego Alby świadczy choćby podsumowanie ubiegłego roku. Marka stała się biznesową wizytówką miasta na skutek przyjęcia do Konsorcjum Marki Poznań. Ofertę wzbogaciła o 15 nowych kosmetyków na bazie olejków eterycznych (seria Alba1913®), które debiutowały na Cosmoprof w Hongkongu. Firmie udało się wprowadzić na polski rynek dwa wyjątkowe suplementy diety: japoński Immun’Age® (sfermentowana papaja o działaniu m.in. przeciwstarzeniowym) oraz nowozelandzki Kolorex® (ekstrakt z horopito stosowany przy kandydozie).

Wśród planów na pierwsze półrocze tego roku są m.in. targi kosmetyczne w Bolonii, a podczas nich premiera nowej linii Spa Ritual pod marką Alba1913®.